header flag
Huis Tempel

Nǐ hǎo, waar kunnen we je mee helpen?

Om je vragen goed te kunnen beantwoorden staat onze Chinese klantenservice op maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:30 voor je klaar op nummer 023-5683000. We hebben de meest gestelde vragen alvast voor je op een rij gezet. Natuurlijk kun je ons ook mailen op info@deliverdutch.nl.

Meer informatie over

Privacy

Om je de beste service te kunnen bieden hebben we je gegevens nodig. Hier gaan wij heel zorgvuldig mee om. We zullen ze nooit delen met derden en we sturen je ook geen ongewenste e-mails die niets te maken hebben met je zending.

Label aanmaken


Hoe maak ik een zending aan?
Een zending kun je aanmaken, nadat je ingelogd bent, via het 'nieuwe zending'- formulier. Wanneer alle gevraagde informatie is opgegeven betaal je de zending direct en print je het label met een A4-printer. Er komen twee A4 vellen uit welke samen in één doorzichtige envelop (ook verkrijgbaar bij de afleverlocatie) op de zending moet worden geplakt. De formulieren mogen een keer gevouwen worden. Let er wel op dat het adres en de barcode goed zichtbaar blijven. Bij de PostNL afleverlocatie hoef je niet meer voor het label te betalen.

Moet ik altijd het adres in Chinese karakters invullen?
Ja. Het adres in China moet altijd in Chinese karakters ingevuld worden. Zo kan China Post het pakket met meer gemak bezorgen bij jouw klant.

Kan ik eenzelfde zending opnieuw aanmaken zonder het formulier weer in te vullen?
Ja. Dit kan via jouw zendingenoverzicht. Zoek de betreffende zending op en klik op de 'recreër'-button.

Ik heb een label aangemaakt dat ik niet gebruik, kan ik deze nog annuleren?
Wanneer een zending aangemaakt en betaald is dan is hier een barcode voor aangemaakt en een label gegenereerd. De order kan dan niet meer geannuleerd worden. Een label is wel 10 dagen geldig.

Kan ik labels meerdere keren gebruiken?
Nee, je kunt een label maar voor één pakket gebruiken, elk pakket dient een eigen unieke barcode te hebben.

Zending


Wat mag je (niet) verzenden?
China heeft een officiële lijst van producten die niet geïmporteerd mogen worden. Deze lijst is te vinden op de website van de Chinese overheid. Op PostNL.com vind je meer informatie over limitaties voor het verzenden van goederen naar China.

Met welk netwerk worden mijn pakketten verzonden?
De pakketten worden verzonden via PostNL en gedistribueerd door China Post. Er wordt gebruik gemaakt van het EMS netwerk. Het EMS netwerk zorgt voor een snelle overkomstduur.

Hoe werkt het met belastingen en douane?
De pakketten worden verzonden via een zogenaamd postaal netwerk. Daar hangen postale belastingregels aan. De ontvangende partij moet consumentenbelasting betalen in China. Hoeveel % belasting er betaald moet worden hangt af van de product categorie, er zijn 3 belastingpercentages 15%, 30% en 60%. Ter illustratie: cosmetica vallen in de categorie 60%, fashion in 30% en vitamines en melkpoeder in 15%. Als de te betalen belasting valt onder 50 RMB (+-€7) dan wordt de belasting vrijgescholden. De Chinese douane voert willekeurig controles uit.

Wat is de maximale waarde die ik mag verzenden?
De maximale waarde van de inhoud van een zending met meerdere producten is 1000 Chinese Yuan (RMB). Dat is gelijk aan ongeveer €135. Voor een pakket met 1 product (single-item zending) is er geen maximale waarde aan het pakket.

Wat is de status van mijn zending?
Bij elke zending kan je de detailstatus zien door op de Track & Trace icoon te klikken. Dan verschijnt de status in een pop-up. Hier klik je vervolgens op de 3S-barcode om op de Track & Trace pagina van PostNL terecht te komen.

Gewicht: ik heb mijn pakket zwaarder ingeschat dan dat deze was, wat nu?
Dit is geen probleem. Wij verreken het te veel opgegeven gewicht per kilo met jou. Dit krijg jij aan het einde van de maand, indien bij ons bekend, terug op jouw rekening.

Gewicht: ik heb mijn pakket lichter ingeschat dan dat deze was, wat nu?
Dat kan gebeuren. Wij verrekenen de te weinig gerekende kiloprijs met jou door middel van een nacalculatie. We sturen je hiervoor een factuur en vragen je deze binnen 14 dagen aan ons te voldoen. Foutief ingevulde gewichten worden automatisch achteraf verrekend. Je kunt het gewicht dus beter ruim invullen, om negatieve nacalculaties te voorkomen.

Hoe lang is een label geldig? Binnen hoeveel dagen moet ik een pakket bij een pakketpunt afleveren?
Wanneer een zending is betaald dan is hier een barcode en label voor aangemaakt. Dit label is 10 dagen geldig en moet dus binnen 10 dagen bij PostNL afgeleverd zijn. Mocht het label na 10 dagen niet gebruikt zijn dan kunnen wij de verzendkosten vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Mag ik verschillende producten in een pakket stoppen?
Ja, je mag meerdere en verschillende producten in het pakket stoppen. je kunt de ontvanger dus blij maken met meerdere producten tegelijkertijd.

Bezorging


Binnen hoeveel dagen wordt mijn pakket bezorgd?
De doorlooptijd van een zending naar China is 7 tot 12 werkdagen vanaf het moment dat een pakket bij PostNL is afgeleverd. We zijn afhankelijk van de Chinese douane, waardoor we de doorlooptijd niet 100% kunnen garanderen.

Hoeveel bezorgpogingen worden er gedaan in China?
Er worden twee pogingen gedaan om het pakket bij de geadresseerde af te leveren. Wanneer beide keren niet slagen wordt het pakket naar een afhaalpunt in China gebracht. Op het afhaalpunt blijft het pakket 7 dagen beschikbaar, hierna wordt het pakket geretourneerd. Voor de retournering is geen Track & trace informatie beschikbaar.

Kan een pakket retour gezonden worden vanuit China?
Nee, er kunnen alleen heenzendingen aangemaakt worden naar China. Geen retourzendingen.

Als een pakket niet bezorgd kan worden, krijg ik deze dan retour?
Ja. Na twee bezorgpogingen gaat het pakket naar een ophaalpunt in China. Als het pakket daar niet opgehaald is na 7 dagen, dan komt het pakket retour.

Wie bezorgt het pakket in China?
In China wordt de distributie gedaan door China Post, het nationale postbedrijf. De distributie en bezorging gaat via het EMS netwerk.

Afleverlocatie


Waar kan ik mijn pakket afleveren?
Je kan jouw pakket inleveren bij een van de 2.700 PostNL pakketpunten. Onder deze pakketpunten zitten o.a. meerdere vestigingen van Amazing Oriental, de grootste Aziatische supermarkt . Kijk hier voor een afleverlocatie bij jou in de buurt.

Kan ik het label printen op het pakketpunt?
Nee. Op de pakketpunten zijn geen printers beschikbaar. Zorg dat je het label zelf al uitgeprint hebt.

Wat heb ik nodig bij het afgeven van mijn pakket?
Zorg ervoor dat het pakket verzendklaar ingeleverd wordt, goed verpakt en met het label op de doos geplakt.

Service


Wat zijn de tarieven?
De tarieven zijn gebaseerd op het gewicht van een pakket. Het ingevulde gewicht is de basis van het tarief en dient afgerond naar boven, op hele kilogrammen ingevuld te worden. Voor de tarieven klik hier. Als het ingevulde gewicht afwijkt van het uiteindelijke gewogen gewicht dan ontvang je daarvoor een nacalculatie.

Wordt mijn pakket standaard verzekerd verzonden?
Jouw pakket wordt standaard verzekerd verzonden tot een inkoopwaarde van €200,-

Mijn pakket is vermist / niet traceerbaar, wat moet ik doen?
Neem contact op met onze klantenservice. Wij staan in nauw contact met China Post om je pakket te kunnen traceren. Als een pakket na drie maanden nog niet terecht is dan vergoeden wij het pakket tot een inkoopwaarde van €200,-.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?
Wanneer een zending aangemaakt en betaald is dan is hier een barcode voor aangemaakt en een label gegenereerd. De order kan dan niet meer geannuleerd worden. Een label is wel 10 dagen geldig.

Aan welke voorwaarden moet mijn pakket voldoen om verzonden te kunnen worden?
Een pakket mag maximaal 70 x 50 x 100 cm zijn en 20 kg wegen. Het is belangrijk dat de artikelen in 1 omverpakking worden aangeboden en het pakket dus niet uit aan elkeer geplakte artikelen bestaat. Daarbij is het belangrijk dat het pakket niet kan rollen. Het etiket moet duidelijk zichtbaar zijn en op de langste zijde van de verpakking vastgeplakt worden.

Wat zijn de maximale afmetingen en het maximale gewicht van een pakket?
70 x 50 x 100 cm (L x B x H), maximale omtrek 300cm en maximaal gewicht 20 kg.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Voor iedere zending kan je direct de Track & Trace status zien. Daarnaast kan je op de Track & Trace code klikken om de detailstatus van de zending in te zien. Dit verschijnt in een pop-up. Hier kan je vervolgens op de 3S-code klikken om op de Track & Trace pagina van PostNL terecht te komen.

Hoe kan de geadresseerde de zending volgen?
Wanneer gewenst kunnen we ontvangers een e-mail sturen met de Track & Trace link, zodat de geadresseerde de zending ook kan volgen. Je kunt deze optie aanzetten in jouw instellingen. De Track & Trace e-mail wordt verstuurd zodra het pakket is afgegeven bij het pakketpunt van PostNL.

Wanneer wordt de track & Trace e-mail verzonden?
De track & trace e-mail wordt naar het door jou opgegeven e-mailadres verstuurd op het moment dat jij het pakket bij een pakketpunt inlevert.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Onze Mandarijn sprekende collega's zijn aanwezig van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:30.

Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen?
Ondanks de geboden zorgvuldigheid van de koeriers kan er altijd iets gebeuren waardoor een pakket beschadigd raakt. Als een zending beschadigd raakt in het logistieke proces dan wordt de zending vergoed. Met als voorwaarden wel dat de inhoud deugdelijk verpakt is geweest. Je bent gedekt voor de inkoopwaarde. De schade afhandeling regelen wij voor je. Onderstaande gegevens hebben wij binnen 7 dagen nodig om de schade te beoordelen en uit te keren:
- Inkoopfactuur
- Foto's van de beschadigde verpakking
- Foto's van de beschadigde inhoud
- Foto's van het verzendlabel op de verpakking
- Schaderapport inclusief handtekening en stempel van een postkantoor in China. Dit rapport kan opgevraagd worden door de geadresseerde bij het postkantoor van China Post.

Kan ik de bestelling bij mij thuis laten op laten halen?
Nee. Wij hebben geen haalservice. Gelukkig zijn de pakketpunten van PostNL wijdverspreid en kun je landelijk binnen enkele kilometers een pakketpunt vinden. Altijd een afleverlocatie bij jou in de buurt!

Waarom krijg ik achteraf een verrekening?
Bij het aanmaken van een label voer je zelf het gewicht van het pakket in. Op basis hiervan wordt het tarief bepaald. Mochten we bij het postsorteercentrum constateren dat het gewicht niet overeenkomt met het door jou ingevoerde gewicht dan sturen we een factuur na of zorgen we dat het eventuele teveel betaalde bedrag wordt teruggestort op je rekening.

De website


Waarom kan ik op dit platform alleen pakketten naar China sturen?
Dit platform is speciaal gebouwd voor zendingen naar China vanwege de grote vraag vanuit China naar Westerse producten. Er zijn veel mensen die pakketten versturen vanuit Nederland naar China en Deliver Dutch maakt dit extra gemakkelijk voor hen.

Hoe maak ik een nieuwe inlog aan?
Om een nieuw account aan te maken klik rechtsboven op 'gratis account' en vul je gegevens in.

Ik ben mijn inlog wachtwoord vergeten.
Klik in het inlog scherm op 'wachtwoord vergeten' dan starten we een procedure om het account opnieuw te activeren.

Welke betaalmethoden zijn er en wat is de werkwijze?
Bij Deliver Dutch kun je betalen via Adyen en iDeal. Daarbinnen kun je gebruikmaken van zowel de Nederlandse betalingsmechanismen als van de Chinese betaalmethodes. We ondersteunen daarmee ook Alipay en WeChat pay.

Kan ik ook op rekening betalen?
Nee. Deliver Dutch werkt alleen met directe betaling.

Betaling lukt niet
Dat is heel vervelend. Mocht je zeker zijn dat de betaling zou moeten kunnen lukken kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.

Wat is de rol van PostNL op Deliver Dutch?
PostNL is de initiatiefnemer van deze service en ondersteunt Deliver Dutch. Zendingen kunnen bij alle PostNL pakketpunten afgeleverd worden en PostNL zorgt vervolgens voor de verwerking, verzending en bezorging van het pakket in China.

Privacy: zijn mijn gegevens beschermd?
Om de beste service te kunnen bieden, hebben we wel wat gegevens van je nodig. Maar maak je geen zorgen. De gegevens in jouw account zijn alleen bestemd voor jou. We zullen ze nooit delen met derden en we sturen je ook gegarandeerd geen ongewenste e-mails, die niks te maken hebben met je zending.

Track & Trace


Wat is de status van mijn zending?
Bij elke zending kan je de detailstatus zien door op de Track & Trace icoon te klikken. Dan verschijnt de status in een pop-up. Hier klik je vervolgens op de 3S-barcode om op de Track & Trace pagina van PostNL terecht te komen.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Met Track & Trace kun je pakketten volgen tot ze in ontvangst worden genomen. Voor iedere zending kan je direct de Track & Trace status zien. Daarnaast kan je op de Track & Trace code klikken om de detailstatus van de zending in te zien. Dit verschijnt in een pop-up. Hier kan je vervolgens op de 3S-code klikken om op de Track & Trace pagina van PostNL terecht te komen.

Hoe kan de geadresseerde de zending volgen?
De geadresseerde kan de zending volgen op Internationalparceltracking.com met de bijbehorend barcode. Wanneer gewenst kunnen we ontvangers bovendien een e-mail sturen met de Track & Trace link, zodat de geadresseerde de zending ook kan volgen. Je kunt deze optie aanzetten in jouw instellingen. De Track & Trace e-mail wordt verstuurd zodra het pakket is afgegeven bij het pakketpunt van PostNL. We weten hoe belangrijk de taal is. Daarom is ook de Track & Trace helemaal in het Chinees beschikbaar.

Wanneer wordt de track & trace e-mail verzonden?
De track & trace e-mail wordt naar het door jou opgegeven e-mailadres verstuurd op het moment dat jij het pakket bij een pakketpunt inlevert.

Mijn pakket is vermist / niet traceerbaar, wat moet ik doen?
Neem contact op met onze klantenservice. Wij staan in nauw contact met China Post om je pakket te kunnen traceren. Als een pakket na drie maanden nog niet terecht is dan vergoeden wij het pakket tot een inkoopwaarde van €200,-.

Phone icon Hulp nodig?
Bel +31 (0) 23 - 568 30 00